Friday, November 12, 2010

enough.h.h.h.h.h

It's days like these that make me feel ashamed to be in advertising. Once is a fluke, twice can be coincidence but ... even here on May 20, I posted another copied campaign but this time, not only is it copied but from a running campaign that actually won a prize at Cannes festival (so there is no chance they didn't see it before) but also copied by a leading ad agency here in Israel. I say there has to be a limit to dis'ing us, yes us I am a customer as well as an advertiser. But hey, you be the judge

The original
http://www.youtube.com/watch?v=rUFnH7KYMFE&feature=share

The copy
http://www.facebook.com/video/video.php?v=452344512965&comments

Try to enjoy

4 comments:

  1. מישהו צריך לשלוח את זה לאייטם בחדשות, זה יהיה משעשע לשמוע את התגובה. אני משליכה את הכפפה!

    ReplyDelete
  2. נ.ב. אייטם של סוף החדשות כמובן.. לא התיימרתי...

    ReplyDelete
  3. אין איזה חוק נגד זה? זכויות יוצרים וכאלה?

    ReplyDelete
  4. יאללה בחייכם, חוץ מקרמבו ממתי היינו באמת מקוריים?
    אלפי אנשים יושבים בבית וחושבים, יה אללה איזו יציאה , בטח שפרה מהאח הגדול סרגה את כל זה.
    כאלה אנחנו, בינוניים.

    ReplyDelete

Great minds...