The first thing you (creative "person") will say to a new client is: "I think different". Yes I know you see other agencies, but we really do think different, plus of course, we'll be cheaper and you will be our main client (and more bullshit), but first of all, different. Do you really (I say you because, I know I do) mean that? Because I am puzzled. People, explain to me how come two ad agencies, both Israeli, Both represent a large beverage company (both think different, not) come out with an almost the same campaign slogan?
Of course I am talking about SCHWEPPES (drink different) on one hand and SKOL (it's different) on the other. I bet you the client is thinking something different now, a different agency maybe? well if he is not he deserves it
Of course I am talking about SCHWEPPES (drink different) on one hand and SKOL (it's different) on the other. I bet you the client is thinking something different now, a different agency maybe? well if he is not he deserves it
נו הגיע הזמן לבוא עם סלוגן שמחליף את
ReplyDeleteI think different
אגב, לא רק חברות פרסום - גם בנקים, עיתונים (ראה כותרות ידיעות ומעריב), חברות סלולריות (ראה שירות לקוחות)...
צריך פשוט לעשות re-start לכולם. נראה מה יקרה
you are damn right ben adam
ReplyDeleteא גרויסער מותג סוקול חחחח...
ReplyDeleteרוב
אני רוצה לחדש לך, לא רק בפירסומות מעתיקים גם בחפצי אומנות ,תכשיטים ועוד. עוד כשמכרתי יצירות מקוריות שלי זה לקח יומים שלושה לחברה לצלצל אלי ולספר שתמונות זהות לשלי מופיעות עם חתימה שונה. זה העולם. כולם עצלנים והעתקה הופכת את העבודה "קלה" יותר.
ReplyDelete