It's days like these that make me feel ashamed to be in advertising. Once is a fluke, twice can be coincidence but ... even here on May 20, I posted another copied campaign but this time, not only is it copied but from a running campaign that actually won a prize at Cannes festival (so there is no chance they didn't see it before) but also copied by a leading ad agency here in Israel. I say there has to be a limit to dis'ing us, yes us I am a customer as well as an advertiser. But hey, you be the judge
The original
http://www.youtube.com/watch?v=rUFnH7KYMFE&feature=share
The copy
http://www.facebook.com/video/video.php?v=452344512965&comments
Try to enjoy
The original
http://www.youtube.com/watch?v=rUFnH7KYMFE&feature=share
The copy
http://www.facebook.com/video/video.php?v=452344512965&comments
Try to enjoy
מישהו צריך לשלוח את זה לאייטם בחדשות, זה יהיה משעשע לשמוע את התגובה. אני משליכה את הכפפה!
ReplyDeleteנ.ב. אייטם של סוף החדשות כמובן.. לא התיימרתי...
ReplyDeleteאין איזה חוק נגד זה? זכויות יוצרים וכאלה?
ReplyDeleteיאללה בחייכם, חוץ מקרמבו ממתי היינו באמת מקוריים?
ReplyDeleteאלפי אנשים יושבים בבית וחושבים, יה אללה איזו יציאה , בטח שפרה מהאח הגדול סרגה את כל זה.
כאלה אנחנו, בינוניים.